تبلیغات
روش های کسب در امد نوین - عادت هایی برای فروش حرفه ای1
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : محسن صادقی
نویسندگان
صفحات جانبی
نظرسنجی
شما در کدام یک از شرکتهای بازار یابی شبکه ای فعالیت میکنید؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیکی
شماره تلفن
مبلغ به تومان
توضیحات
روش های کسب در امد نوین
پوبا تیم قم
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
شنبه 9 خرداد 1394 :: نویسنده : محسن صادقی

روزنامه دنیای اقتصاد - سیدمحمد اعظمی‌نژاد: در نظرسنجی که به‌تازگی موسسه گالوپ درباره صداقت و اخلاق در کسب‌وکارهای حرفه‌ای انجام داده است، فروشندگان بیمه و خودرو در پایین‌ترین رتبه‌بندی فهرست ارائه شده قرار گرفته‌اند. البته ممکن است شنیدن این موضوع خیلی شما را متعجب نکند، جالب است بدانید مطابق با پژوهشی که در موسسه Brooks Group صورت گرفته است، بیش از 85درصد مشتریان نسبت به فروشندگان بدبین هستند!

 مجله بازاریابی شبکه ای

عادت‌هایی برای فروش حرفه‌ای موفق

اما احتمالا هیچ حرفه‌ای رقابتی‌تر و به‌طور بالقوه سودآورتر از فروش وجود ندارد. البته، فروش کار آسانی نیست و نیاز به اختصاص وقت و انرژی فراوان برای انتظارات منحصربه‌فرد هریک از مشتریان دارد و ممکن است برای افراد بسیار خسته کننده باشد. برای موفقیت چشمگیر در فروش حرفه‌ای، یادگیری و توسعه عملکرد به‌طور مستمر و شناسایی و استقرار بهترین شیوه‌ها در تمامی جنبه‌های کسب‌وکار مورد نیاز است.

در این نوشتار به عادت‌هایی برای فروش حرفه‌ای موفق اشاره می‌شود:

1. به جای «چگونه می‌توانم بفروشم؟» از خود بپرسید«چگونه می‌توانم کمک کنم؟». فروشندگان فوق‌حرفه‌ای خود را از فروشندگان متوسط با نحوه دیدگاه خود نسبت به مشتری متمایز می‌کنند. معمولا فروشندگان متوسط، در طول تعامل با مشتری با خود می‌گویند: «اگر بتوانم امروز چیزی به این مشتری بفروشم، هدف فروش این ماه خود را محقق کرده ام!»، در عوض فروشندگان فوق حرفه‌ای رویکردی کمی غیرمنطقی و متفاوت دارند. آنها می‌پرسند «چگونه می‌توانم به این مشتری کمک کنم؟» و البته این دیدگاه به سرعت برای مشتری آشکار می‌شود و همین تغییر ساده می‌تواند پایه و اساس یک همکاری بلندمدت را تامین كند.

2. سعی کنید بیشتر سوال کنید و با دقت کامل به مشتری گوش دهید. یکی از اشتباهات رایج فروشندگان معمولی، آن است که گمان می‌کنند که نیازهای مشتری را می‌شناسند و برای آن محصول آماده‌ای در جیب خود دارند ! این افراد کماکان درگیر سوال«چگونه می‌توانم به مشتری بفروشم؟» هستند. این رویکرد سطحی موجب می‌شود تا مشتری وقت و پول خود را در جای دیگری خرج كند، اما فروشندگان فوق حرفه ای، همیشه مجموعه‌ای از سوالات هوشمندانه از مشتری می‌پرسند و پس از آن با دقت به پاسخ‌ها گوش داده و تجزیه وتحلیل می‌کنند. آنها به خوبی می‌دانند که چگونه می‌توانند به مشتری کمک کنند و به وی بهترین و باارزش‌ترین راه‌حل ممکن را ارائه دهند.

3. انعطاف پذیر و خلاق باشید. گفته می‌شود اغلب مشتریان محصول نمی‌خرند، بلکه آنها خریدار راه‌حل هستند. این همان جایی است که فروشندگان معمولی با شکست مواجه می‌شوند، چرا که تمرکز اصلی آنها روی فروش محصول یا خدمت است. در مقابل فروشندگان فوق حرفه‌ای راه حل های خود را با نیازهای مشتری تنظیم می‌کنند. به یاد داشته باشید شما می‌توانید محصول یا خدمت خود را به عنوان بخشی از راه حل بزرگ‌تری که برای مشتری بسیار جذاب است، قرار دهید. هرگز برای کشف ایده‌های خارج از چارچوب‌های معمول برای ارائه راه‌حل به مشتریان تردید نکنید.

4. با سازمان مشتری ارتباط برقرار کنید. در فرآیند سنتی فروش، تمرکز فروشنده بر شناسایی تصمیم‌گیرندگان اصلی در سازمان مشتری و ارائه پیشنهاد به آنها است. بدیهی است فروش به یک تصمیم‌گیرنده بدون داشتن هیچ‌گونه حمایتی، کاری دشوار است. اما اگر بتوانید در درون سازمان با مشتری ارتباط مناسبی برقرار كنید، خواهید توانست با ایجاد روابط مناسب و اعتماد برای خود در نزد فرد تصمیم گیرنده مشتری، اعتبار لازم برای فروش به تصمیم گیرنده اصلی را به‌دست آورید.

این مقاله ادامه دارد ...

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


دوشنبه 16 مرداد 1396 09:02 ب.ظ
I read this article completely regarding the resemblance of most up-to-date and preceding
technologies, it's amazing article.
شنبه 14 مرداد 1396 10:36 ق.ظ
Thank you for the auspicious writeup. It in truth was once
a entertainment account it. Glance complicated to more introduced agreeable from
you! By the way, how could we communicate?
جمعه 13 مرداد 1396 01:30 ب.ظ
Ahaa, its fastidious dialogue regarding this post at this place at this weblog, I have read all that, so now
me also commenting at this place.
یکشنبه 8 مرداد 1396 01:57 ق.ظ
You can certainly see your skills in the work you write.
The arena hopes for more passionate writers such as you who are
not afraid to say how they believe. All the time go after
your heart.
جمعه 25 فروردین 1396 02:49 ب.ظ
Wow that was unusual. I just wrote an really long comment
but after I clicked submit my comment didn't appear.
Grrrr... well I'm not writing all that over again. Regardless, just wanted to say superb blog!
چهارشنبه 23 فروردین 1396 10:13 ق.ظ
I have to thank you for the efforts you have put in penning this website.
I'm hoping to check out the same high-grade content from you in the future as well.
In truth, your creative writing abilities has encouraged me
to get my own site now ;)
چهارشنبه 23 فروردین 1396 07:33 ق.ظ
Wonderful article! We are linking to this great content on our
website. Keep up the great writing.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر